دکتر حجت الله ایوبی دبیرکل کمسیون ملی یونسکو ـ ایران این خبر را در جلسه بررسی مسایل مربوط به برنامه های حوزه شمس تبریزی که با حضور مدیران این کمسیون، مدیرکل دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه، رئیس شورای اسلامی شهر، سرپرست شهرداری خوی و مدیران تولیت شمس تبریزی در کمسیون ملی یونسکو برگزار شد، اعلام […]
دکتر حجت الله ایوبی دبیرکل کمسیون ملی یونسکو ـ ایران این خبر را در جلسه بررسی مسایل مربوط به برنامه های حوزه شمس تبریزی که با حضور مدیران این کمسیون، مدیرکل دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه، رئیس شورای اسلامی شهر، سرپرست شهرداری خوی و مدیران تولیت شمس تبریزی در کمسیون ملی یونسکو برگزار شد، اعلام کرد و گفت: مراحل ثبت اولیه این رویداد مهم در جلسات و کمیته های تخصصی و کارشناسی به خوبی انجام شده و پرونده آن انشاء الله تا ۲ ماه آینده در یونسکو بررسی خواهد شد که خوشبختانه نقش شهرستان خوی در این رویداد به خوبی تبیین شده است.
دکتر ایوبی، برندسازی فرهنگی را دانشی مهم عنوان کرد و گفت: برای برند شدن در جهان کنونی، باید تمایزها و تفاوت ها به خوبی شناخته شود و نقاط قوت در شهرها تقویت شود. در این صورت است که هیچ رقیبی برای این شهر پیدا نمی شود. وی افزود: با اقدامات مناسب و برجسته مردم و مسئولان در شهرستان خوی شمس تبریزی به عنوان برند خوی مطرح و معرفی شده است که نقطه وفاق همه است که در صورت بهره برداری مناسب، ایران را رونق دهد.
دبیر کمسیون ملی یونسکو ـ ایران برگزاری همایش های بین المللی و جشنواره های ملی شمس و مولانا را در شهرستان خوی از برجسته ترین اتفاقات در برندسازی شمس تبریزی عنوان کرد و گفت: خبر تصویب ادامه عملیات ساخت آرامگاه شمس تبریزی در خوی توسط شورای اسلامی شهر و شهرداری خوی از بهترین اتفاقات در مورد این پروسه است که امید می رود مسئولان وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سازمان برنامه و بودجه نیز مراحل قانونی آن را به سهل ترین روش ممکن انجام و پروژه را تحویل شهرداری نمایند.
دکتر ایوبی گفت: باید از ظرفیت مالی و معنوی علاقه مندان و عاشقان داخل و خارج از کشور نیز برای احداث و ساماندهی آرامگاه شمس تبریزی استفاده کرد و در این راستا کمیته کسب و کار یونسکو نیز می تواند نقش خود را به خوبی ایفا نماید.